• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Jag förstod inte riktigt vad du menade. Men om det på din lönespec framgår att du är sjukskriven så kan vissa ge avslag

Menar att lönen syns ju på lönespec trots att jag inte får ut den summan just nu under sjukskrivning, men grundlön syns ju på mina lönespec konstig om man nekar eller att visa nekar man ljuger ju inte
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Menar att lönen syns ju på lönespec trots att jag inte får ut den summan just nu under sjukskrivning, men grundlön syns ju på mina lönespec konstig om man nekar eller att visa nekar man ljuger ju inte

Ah, jag vet inte hur din lönespecifikation ser ut men banken kommer kolla vad dina lönespecar visar, sjukskriven eller inte. Skriver du att du har en lön på 30 brutto och lönespecen visar 12 brutto så kommer det mest troligt bli avslag. Oavsett om det beror på att du varit sjukskriven.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Frågan är om Northmill/Collector Betalkoll kommer att försvinna igen nu när dom helt sonika dök upp ifrån ingenstans?

Dessa två hade jag kunnat ringa men vågar inte för att jag är rädd man åker på en anmärkning,förfrågning eller något annat skit.

Förstår inte heller varför du skulle få en anmärkning eller förfrågan för att du ringer? Låter otroligt ologiskt.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Ah, jag vet inte hur din lönespecifikation ser ut men banken kommer kolla vad dina lönespecar visar, sjukskriven eller inte. Skriver du att du har en lön på 30 brutto och lönespecen visar 12 brutto så kommer det mest troligt bli avslag. Oavsett om det beror på att du varit sjukskriven.

Konstig isf grundlön syns och det ör det viktigaste , sen kan man skicka in också fk utbetalningen så får dom dubbla bud
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Jag förstår inte vad är du rädd för , om du betalat av för länge sen e det bara o ringa o fråga vf det syns där, fattar ingenting vad du e rädd för

Min Credway är inte betalad utan hos Gothia Inkasso sedan ett år. Framgick
 
N

Nyskild

Gäst
Poäng: 0
Är precis i dagarna nyskild, och min fråga är om mitt kreditbetyg kommer försämras när man nu kommer registreras som skild.
Är det någon som vet nått om hur det funkar?
tack på förhand
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Är precis i dagarna nyskild, och min fråga är om mitt kreditbetyg kommer försämras när man nu kommer registreras som skild.
Är det någon som vet nått om hur det funkar?
tack på förhand
När jag skilde mig så gick mitt betyg upp några procent, kommer inte riktigt ihåg hur många.
 

Pyrococcus

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
6 Oktober 2019
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Är precis i dagarna nyskild, och min fråga är om mitt kreditbetyg kommer försämras när man nu kommer registreras som skild.
Är det någon som vet nått om hur det funkar?
tack på förhand
Jag tror det. Jag frågade UC om det var dåligt för mitt kreditbetyg att jag är ensamstående (med barn) och fick svaret ja.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp